Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Древіцька О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16
|
1. |
Древіцька О. О. Характерні особливості когнітивної сфери дітей молодшого шкільного віку з пограничними психічними розладами [Електронний ресурс] / О. О. Древіцька // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2013. - Вип. 22(2). - С. 250-257. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2013_22(2)__40 Під час досліджень і лікування пограничних психічних розладів (ППР) у дітей основну увагу приділяють особливостям емоційного реагування дітей, емоційним конфліктам дітей і батьків, при тому когнітивна сфера залишається без достатньої уваги. Мета роботи - дослідити особливості когнітивної сфери у дітей молодшого шкільного віку з ППР, виділити їх характерні особливості для процесів: лікування, реабілітації та профілактики. Обстежено 168 дітей молодшого шкільного віку (7 - 10 років), які лікувалися у дитячому психіатричному центрі з приводу ППР. Обстеження включало клініко-психологічні дослідження когнітивної сфери. Результати дослідження інтелекту за тестом Векслера були достатньо інформативні. Виявлено наявність пограничного когнітивного дефіциту (ПКД) у більшості дітей, які лікувалися з приводу ППР. У 77 % дітей з ППР рівень вербального та у 24 % - вербального і невербального IQ за тестом Векслера (WISC, адаптований А. Ю. Панасюком, 1984) були у межах 70 - 85. Цифри вказують на суттєву роль ПКД в патогенезі ППР у дітей. Висновки: з метою профілактики, терапії та реабілітації, у разі ППР у дітей молодшого шкільного віку, необхідно проводити діагностику IQ: вербального і невербального та враховувати наявність ПКД у процесі їх лікування, реабілітації та профілактики.
| 2. |
Древіцька О. О. Інтелект дітей молодшого шкільного віку з пограничними психічними розладами [Електронний ресурс] / О. О. Древіцька // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2014. - Вип. 23(3). - С. 281-287. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2014_23(3)__43 Зростає частота пограничних психічних розладів (ППР) у дітей молодшого шкільного віку (ДМШВ). При цьому недостатньо досліджено роль інтелекту в патогенезі різних ППР. Мета роботи - вивчити показники інтелекту за різних ППР у ДМШВ для розробки відповідних заходів психологічної корекції та психопрофілактики. Обстежено 168 пацієнтів віком 7 - 10 років з різними ППР, з них 42 дитини з невротичними розладами, 46 - з неврозоподібними, 45 - з емоційно- поведінковими і 34 дитини з порушеннями розвитку шкільних навичок. Інтегративні показники інтелекту дитини (вербального і невербально) за тестом Векслера (WISC) надали змогу провести диференціацію ряду клінічних проявів ППР. Для статистичної обробки одержаних даних використовувався <$Echi sup 2> - розподіл. Понад половини з числа досліджених (53,0 %) мали вербальний інтелект від 70 до 85 балів за тестом Векслера (вербальний пограничний когнітивний дефіцит - ВПКД), ще 23,8 % дітей з ППР мали вербальний і невербальний інтелект в межах від 70 до 85 балів (загальний пограничний когнітивний дефіцит - ЗПКД). Тільки у 23,2 % (39) дітей віком 7 - 10 років з ППР вербальний і невербальний інтелект були вищі за 85 балів, ці діти частіше були амбулаторними пацієнтами, рідко виникала необхідність їх перебування в стаціонарі: 9,7 % пацієнтов стаціонару і 44,6 % - амбулаторних з числа обстеження (<$Eroman p~symbol Г~0,001>). У 63 % дітей з неврозоподібними розладами спостерігався ЗПКД. У 64,4 % пацієнтів з емоційно-поведінковими розладами відзначався ВПКД. Виділення серед пацієнтів з ППР підгруп когнітивного функціонування було важливим для розробки та проведення специфічних заходів психологічного супроводу й оптимальної реабілітації за різних ППР. Висновки: вивчення інтелекту як чинника ризику і модифікації ППР у ДМШВ сприяє створенню системи відповідної реабілітації та профілактики ППР.
| 3. |
Древіцька О. О. Методологія психологічної корекції при пограничних психічних розладах у дітей молодшого шкільного віку [Електронний ресурс] / О. О. Древіцька // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2014. - Вип. 23(4). - С. 138-145. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2014_23(4)__22 Зростання частоти пограничних психічних розладів (ППР) у дітей молодшого шкільного віку визначає необхідність розробки методології їх психологічної корекції. Мета дослідження - розробити методологію психологічної корекції у разі ППР у дітей молодшого шкільного віку. Обстежено 64 пацієнти основної групи, яким було проведено індивідуально- та сімейноорієнтовану психокорекцію (ІСОП) та 42 пацієнти контрольної групи, що проходили традиційну терапію в Центрі психічного здоров'я. Методами обстеження були: клінічний і клініко-психологічні, зокрема: опитувальник для батьків і колірний тест ставлення (КТС), що запропонував А. М. Эткинд для діагностики інтрапсихічних конфліктів. Розроблено комплекс ІСОП, який базувався на гуманістичній парадигмі та включав психологічні підходи, що відповідали віковим особливостям дітей молодшого шкільного віку: ігрові заняття, арт-терапевтичні (малюнкові) завдання та психогімнастичні вправи. Під час проведення психологічної корекції в центрі уваги були: корекція емоційного стану дітей, підвищення їх самооцінки, формування саногенної картини хвороби дитини (КХД) у батьків і внутрішньої картини хвороби (О. Р. Лурія) у дітей. Результати проведеного обстеження свідчили про ефективність психологічної корекції: знизився показник клініко-психологічної дезадаптації у хворих і кількість інтрапсихічних конфліктів у дітей і батьків. Висновки: методологічні основи психологічної корекції для дітей молодшого шкільного віку з ППР передбачають психологічну роботу з батьками та дітьми. Психологічна робота з батьками включає корекцію КХД. Психологічна робота з дітьми передбачає стабілізацію емоційного стану пацієнтів, розвиток у них психологічних задатків і підвищення їх самооцінки.
| 4. |
Пьюселік Ф. Методологія психологічної роботиз ветеранами і бійцями АТО [Електронний ресурс] / Ф. Пьюселік, О. О. Древіцька // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2015. - Вип. 24(1). - С. 655-660. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2015_24(1)__110
| 5. |
Філатова О. А. Порушення статевої ідентифікації при психофізічному інфантилізмі [Електронний ресурс] / О. А. Філатова, О. О. Древіцька // Здоровье мужчины. - 2011. - № 3. - С. 78-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zdmu_2011_3_19
| 6. |
Древіцька О. О. Спадкове підґрунтя психічних розладів і стратегії щодо їх терапії [Електронний ресурс] / О. О. Древіцька // Архів психіатрії. - 2012. - Т. 18, № 1. - С. 8-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apsuh_2012_18_1_4
| 7. |
Пінчук І. Я. Структура захворюваності та поширеність реакцій на важкий стрес та порушення адаптації в Україні у першому півріччі 2016 року [Електронний ресурс] / І. Я. Пінчук, О. О. Петриченко, О. В. Колодєжний, І. Ф. Здорик, О О. Древіцька // Архів психіатрії. - 2016. - Т. 22, № 3. - С. 15-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apsuh_2016_22_3_5
| 8. |
Чухраєв М. В. Бінауральна корекція психологічного стану хворих з дискогенними дорсопатіями [Електронний ресурс] / М. В. Чухраєв, О. О. Древіцька, Л. В. Буцька, В. І. Левковська, О. О. Данілова // Фотобіологія та фотомедицина. - 2016. - Т. 12, № 1-2. - С. 32-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ftf_2016_12_1-2_9
| 9. |
Пінчук І. Я. Захворюваність і поширеність розладів психіки та поведінки внаслідок вживання психоактивних речовин серед учасників антитерористичної операції в Україні за перше півріччя 2016 року [Електронний ресурс] / І. Я. Пінчук, О. О. Петриченко, О. В. Колодєжний, І. Ф. Здорик, О. О. Древіцька // Архів психіатрії. - 2016. - Т. 22, № 4. - С. 11-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apsuh_2016_22_4_4
| 10. |
Древіцька О. О. Актуальність психологічної корекції емоційних порушень у пацієнтів з онкологічними захворюваннями [Електронний ресурс] / О. О. Древіцька, О. В. Дягіль // Архів психіатрії. - 2016. - Т. 22, № 4. - С. 116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apsuh_2016_22_4_26
| 11. |
Пінчук І. Я. Психіатричні центри денного догляду – перспективний напрям розвитку психіатричної допомоги [Електронний ресурс] / І. Я. Пінчук, О. В. Колодєжний, О. О. Древіцька, О. М. Мишаківська, І. Ф. Здорик // Архів психіатрії. - 2017. - Т. 23, № 1. - С. 74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apsuh_2017_23_1_21
| 12. |
Пішель В. Я. Психотичні розлади у структурі розладів психіки та поведінки у комбатантів (за даними офіційної статистики 2015–2017 рр.) [Електронний ресурс] / В. Я. Пішель, О. О. Древіцька, М. Ю. Полив’яна // Архів психіатрії. - 2018. - Т. 24, № 3. - С. 132-135. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apsuh_2018_24_3_3
| 13. |
Древіцька О. О. Дослідження проблеми психологічної адаптації студентів-іноземців [Електронний ресурс] / О. О. Древіцька, Н. В. Коляденко, О. О. Копчак, В. М. Пострелко // Психологічне здоров’я. - 2020. - Вип. 2. - С. 18-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psycholhe_2020_2_4
| 14. |
Древіцька О. О. Аналіз даних про завершені суїциди у військовослужбовців і рекомендації щодо їх профілактики [Електронний ресурс] / О. О. Древіцька, Л. В. Буцька, О. Г. Сиропятов, І. М. Калантай, О. О. Горшков, А. М. Самойленко // Терапевтика імені професора М. М. Бережницького. - 2022. - Т. 3, № 1. - С. 48-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/terap_2022_3_1_10
| 15. |
Древіцька О. О. Фізична терапія в комплексному лікуванні жінок літнього віку, хворих на ревматоїдний артрит (огляд літератури) [Електронний ресурс] / О. О. Древіцька, В. І. Бульда, Л. В. Буцька, В. А. Черняк, І. О. Бердник // Терапевтика імені професора М. М. Бережницького. - 2023. - Т. 4, № 1. - С. 28-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/terap_2023_4_1_7
| 16. |
Буцька Л. В. Сучасні погляди на етіопатогенез дорсалгій у чоловіків працездатного віку (огляд літератури) [Електронний ресурс] / Л. В. Буцька, В. І. Бульда, О. О. Древіцька, В. А. Черняк // Терапевтика імені професора М. М. Бережницького. - 2023. - Т. 4, № 1. - С. 51-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/terap_2023_4_1_10
|
|
|